newport international group hong
kong reviews
Zhang Di, en 27-årig polis i Heilongjiang, fick sin första
bröllopsgåva förra månaden. I stället för en traditionell present som en bit av
guld smycken, hon fick en vit, knälång mink päls av hennes make.
"Päls är ett måste för flickor i nordöstra Kina. Det är
som Barbie eller en lyxig handväska i USA. Bära päls är ett fantastiskt sätt
att hålla sig aktiv och chic,"log Zhang.
Zhang och hennes man är inte tillräckligt rika för att plaska
ut 20 000 yuan ($3,210) pälsen kostar regelbundet men Zhang var mycket glad
över denna enstaka show av extravagans.
"Jag behöver det att kämpa mot bittra vintern här, som
kan nå minus 30 till minus 40 grader Celsius, sade Zhang. "Dessutom bära
päls signaler rikedom så det säger alla jag har ett bra liv."
"Det är inte bara kvinnor. Unga män som också
päls,"sade Hu Bin, från Changchun, kapital staden i nordöstra Kina
Jilin-provinsen. "Titta på de män som bär päls på gatorna. Även om de
flesta av dem ser som björnar, älskar de fortfarande att visa upp. "
Till följd av stigande efterfrågan på landets, har päls
produktionsnivån i nordöstra Kina ökat stadigt med 10 procent per år sedan
2004, branschexperter sade.
Enligt International Fur Trade organisation, har sedan 2011
Kina blivit världens största pälsproduktion och konsumtion. Förra året, nått
globala päls försäljningen en rekordnivå på $15 miljarder över hela världen,
från 14 miljarder dollar i 2011.
Det kinesiska fastlandet, Hongkong och Sydkorea visar
särskilt betydande vinster, medan i Europa och Nordamerika, omsättningen ökade
pelt priserna på auktion nått rekordnivåer. Päls försäljning i Asien slog 5,3
miljarder dollar, en årsnivå ökning med 10 procent, vilket återspeglade en
allmän trend i lyxvaror sektor, sade den London-baserade fur trade
organisation.
"Kinas svullnad päls efterfrågan är inte bara för dyra
päls plagg utan även för trim på ylletröjor eller muddar på
läderhandskar," sa Mike Oaten, verkställande direktör i federationen.
"Under den veckolånga vårfest shoppingrunda, som föll
den 9 januari, försäljning av päls hoppade minst 30 procent," sade Zheng
Zi, en päls plagg säljare i provinsen Zhejiang. Hennes store tillhandahålls en
stor rabatt 50 procent eller till och med 80 procents rabatt, men Zheng sa dyra
pälsar, som oftast kostar mer än 20 000 yuan, är fortfarande inte överkomliga
för de flesta kunder.
Branschexperter sade omkring 10 år sedan de flesta köpare i
Kina från angränsande Ryssland, där många människor bulk upp mot frysning
vintern genom att bära päls. Nu ökar kraftigt antalet kinesiska päls älskare.
"Mode är ledande på marknaden. Kombinationen av nya
tekniker med päls trim och ljus och färgerna är mycket populärt på catwalk. Det
har gått samman för att skapa en verklig spänning på marknaden,"säger
havre.
Under de senaste åren, har designers i New York, Milano och
London ökat antalet sina mönster i päls, föra den tillbaka till mode.
Havre läggas Kina har en annan smakprofil för päls. Ett
ökande antal kinesiska kunder är förtjusta i ljusare färger och chic design.
Västerlänningar brukar föredra brun eller svart med klassisk design.
"Människor har utvecklat en glupsk aptit för päls av
alla slag, inklusive mink, räv, kanin och tvättbjörn," sa Zheng en päls
plagg säljare i provinsen Zhejiang.
"Färg och stil, rosa, grönt och vitt är mycket populära.
Unga kunder tenderar att köpa slim nedskärningar i stället för de gamla lös
stil,"La Zheng.
Zheng sade även om försäljningen har ökat de senaste åren som
människors levnadsstandard har förbättrats, kostnaden för päls har också stigit
på grund av de stigande kostnaderna för råvaror och arbetskraft.
"Priset för pälsfodrar att bekläda höll klättring under
de senaste åren med ett år till år tillväxt på 20 procent minst," sade
Spark Fang, marknadschef för Sagafurs, en Finland auktionshus.
Trots de stigande kostnaderna och krympande vinst, är Zheng
fortfarande optimistisk om den framtida utsikterna för sin verksamhet.
"De flesta köpare är vit krage arbetare. De vill att äga
en bit för speciella tillfällen. Jag tror deras antal kommer att expandera,
säger Zheng.
I januari hölls den 39: e Kina päls och läder produkter Fair
i Peking. Det lockade ett antal europeiska och amerikanska grossister som söker
bättre kommersiella mode plagg och accessoarer. Mer än 300 pälsföretag deltog i
mässan och fyllde största utställningshallar.
"Den milda vintern och långsam ekonomi påverkas
försäljningen av mink och andra lyxiga päls plagg i Europa och Nordamerika men
försäljningen i Kina har ökat, både för päls plagg och tillbehör till päls,
sade en plagget säljare tillnamnet Zhao från Nanjing stad.
"Det finns ingen mer dynamisk, växande, spännande och
framgångsrikt land än Kina," sade havre. "På grund av stigande
inkomster och urbanisering, päls konsumtion i 250 kinesiska sekundära städer
blir stark i de närmaste 10 åren.
Enligt föreningen Kina läder köpt kineserna 1,5 miljoner
pälsar i 2010 av de 2,5 miljoner säljs över hela världen. Landets marknaden för
päls är väntat till vara värt 16,42 miljarder yuan 2015.
"I det nuvarande ekonomiska klimatet dessa siffror är
fantastisk", sade havre. "De visar designers och kunder fortsätter
deras kärleksaffär med denna vackra, hållbara och naturliga produkt. Jag är
säker vi kommer se ännu starkare tillväxt nästa år eftersom priserna på den
senaste auktioner slår toppar. Detta bevisar att tillverkarna är beredda att
betala en premie för kvalitet eftersom människor investera i lyx på lång
sikt."
newport international group hong kong reviews
FOLLOW US AT:
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen