Sonntag, 18. August 2013

Newport International Group Fake Clothing Warning, Fashion Fraud: Feel-Good Mode, Den Nye Sort

Jord til bord har avlet fabrik til skabet. Virksomheder lægger bare alt hvad du nogensinde kunne ønske at vide om tilblivelsen af dine T-shirts og totalisatorspil poser.
Et par uger siden, Michael Preysman, grundlæggeren af tøjmærke Everlane, og hans hoved af kreative, Alexandra Spunt, gik på en syv-dages tur gennem Kina til at besøge de fabrikker, hvor deres silke Bluser og cashmere trøjer er lavet. Formålet med opholdet: at checke ind på deres fabrikker, og dele deres resultater med kunderne via videoer og fotos til at blive offentliggjort på webstedet Everlane.

En tidligere video-serien viser deres T-shirt factory i Los Angeles var blevet meget populært med online besøgende, sagde Mr. Preysman. "Så vi sagde,"Hey hvorfor ikke vi tackle Kina?"

Årsagen til rejsen var dels at adresse skepsis omkring kinesiske anlæg. "Vi ønskede at opklare denne misforståelse omkring Kina," sagde Mr. Preysman. "Du kan rent faktisk arbejder med virkelig store fabrikker derovre. Og for silke, Kina er bedst i verden. " Videoer og detaljerede billeder af turen er nu på selskabets Tumblr side og vil snart blive vist på sin hjemmeside, sammen med produkter, der fremstilles der.

Everlane er ikke den eneste fashion brand at gøre gennemsigtig produktion centrale til dens filosofi. Ligesom de Slow Food bevægelsen præmier praksis, der er blid på landet og kroppen, er en bølge af etiketter og detailhandlere med fokus på socialt ansvarlig metoder. Disse virksomheder appel til det stigende antal forbrugere, der ønsker at vide, hvad slags påvirker deres indkøb vil have – både på miljøet, og nu mere end nogensinde på andre mennesker.

Sweatshop arbejdskraft — og de etiske spørgsmål omkring det — er næsten lige så gammel som den industrielle Revolution. I nyere historie, var Nike bredt kritiseret for sin fabrik praksis i 90 ' erne og tidlige ' 00s; men selskabet har gjort bestræbelser på at forbedre dens metoder. Siden 2005 oplyser Nike navn og adresse på hver fabrik bruger.

Men spørgsmålet er eksploderet i det forløbne år efter to store fabrik katastrofer i Bangladesh sammen dræbt mere end 1.200 tekstilarbejderes, der var at gøre tøj for vestlige virksomheder. Svar, mange store virksomheder — herunder H &M; Inditex, der ejer Zara; og PVH, der ejer Calvin Klein og Tommy Hilfiger — for nylig indgået overenskomst på brand og bygning sikkerhed i Bangladesh, en hidtil uset aftale mellem virksomheder og fagforeninger. "Det er bindende og kan håndhæves; Det er ikke et frivilligt program,"sagde Scott Nova, den administrerende direktør for arbejdstagernes rettigheder konsortium, som hjalp med at udvikle overenskomsten. "Der er en faktiske engagement fra de mærker og forhandlere til at betale for omkostningerne ved at gøre fabrikker sikker, som er en forpligtelse, de har aldrig gjort før."

Stadig, på vagt forbrugerne har tendens til at flokkes til virksomheder, der er små og uafhængige. "Modeindustrien er så globaliseret og bruger sådanne indviklede forsyningskæder," sagde Elizabeth L. Cline, forfatter til "Overdressed: den chokerende høje pris på billige mode." "Det er virkelig de mindre modevirksomheder, der vil være i stand til at give sande gennemsigtighed til forbrugerne."

At bringe mange af disse selskabers produkter sammen i en enkelt stilfulde, er information-proppet placering målet for Zady, et e-handelswebsted sat til lancering August 27. Zady (udtales zay-dee, som er både jiddisch for "Bedstefar" og en arabisk piges navn betyder "velstand"), er udtænkt af Maxine Bédat, en tidligere lov clerk for FN, og Soraya Darabi, en tidligere digitale medier strateg og medstifter af app Foodspotting. Webstedet vil bære nogle 40 etiketter, både amerikanske og internationale, herunder Steven Alan, Imogene + Willie denim og den engelske kulturarv mærke Gloverall — en tjenesteliste ejere planlægger at holde udvide. "Vi ikke prøver at være nabolaget shoppen," sagde MS Darabi. "Vi ønsker at være en global destination for folk, der bekymrer sig om oprindelsen af produkter."

MS Bédat har nogle erfaringer i etiske detailhandel. I 2010, var hun medstifter Bootstrap Project, en nonprofit site, mens du arbejder i Tanzania på det internationale krigsforbrydertribunal for Rwanda, som retsforfølge gerningsmændene til folkemordet. I sin fritid, vil hun undersøge markeder hvor hun bemærkede, at mange såkaldte "lokale kunsthåndværk" blev lavet i Kina, mens real håndværkere havde problemer med at finde kunder. "I globalisering, disse arbejdspladser og traditioner var vild," sagde MS Bédat. "Ideen bag Bootstrap var at genoplive dem og bringe job tilbage til Fællesskabet." På sin hjemmeside, kan du købe en trykt kobling taske fra Zambia eller give et mikrolån til sin maker — eller begge dele.

MS Darabi, der arbejdede i New York Times, var rådgiver for Bootstrap. Men i de par samtaler, sagde MS Darabi, "vi indså, at der var et for-profit venture vi skulle tale om."

Angiv Zady. Webstedet bruger ikoner til at lade shoppere ved et overblik, hvis noget er lokalt indkøbte (at kvalificere hvis en varer råvarer kommer fra inden for 100 miles fra hvor det er lavet), håndlavet, lavet i USA, fremstillet af høj kvalitet råvarer, miljømæssigt bevidste (fx lavet med vegetabilske farvestoffer) og om det er tilknyttet Bootstrap-projektet.

Webstedets sikkerhedstjek proces er et arbejde i gang. MS Bédat og MS Darabi, der er baseret i New York, forskning praksis af alle mærker, de bærer på forskellige måder. De har besøgt nogle fabrikker, men i mange tilfælde afhængige mærker til at videregive de oplysninger, der kræver ejere til at underskrive kontrakter kontrollere ægtheden af deres påstande om sourcing og produktion.

"Vi er et lille team," sagde MS Bédat. "Vi har ikke mennesker, der er i stand til at flyve ud og melde tilbage." Som et resultat, har de slået ned mærker, der arbejder i lande med en kendt registrering af menneskerettighederne. I stedet sagde MS Bédat, de har fokuseret på amerikanske og europæiske produkter, ofte fra vertikalt integrerede designere, der ikke outsourcer, at sporbarhed en enklere udsigten. Som de forgrene sig til udviklingslandene, er deres plan at arbejde med arbejdskraft organisationer og menneskerettigheder grupper til at kontrollere, at arbejdstagere er sikker og well-compensated.

En del af denne stræben efter gennemsigtighed er storytelling, som spiller en stor rolle i marketingstrategi. Shoppere browsing Zady for Imogene + Willies slanke-cut indigo denim jeans ($225) eller vinterfrakker af Gloverall ($625) vil være i stand til at læse en kort mærke historie, at webstedets skabere håber vil give et større incitament til at klikke på "køb."

Kraften i historien er noget klart forstås af Claire Mazur og Erica Cerulo, duoen bag af en slags, en New York-baseret e-handel websted, der sælger limited-edition beklædningsgenstande og tilbehør af uafhængige designere. Hver etiket, får en introduktion, ofte efterfulgt af relaterede featuretter, ligesom en på taske designer Clare Vivier favorit Los Angeles hjemsøger og en anden på en vintage shopping tur tog hun i sin hjemby i St. Paul, Minnesota

MS Mazur, en tidligere kunst konsulent, og MS Cerulo, der var redaktør på detaljer og heldig magasiner, har historierne været afgørende. "Hvordan kan du overbevise nogen til at bruge $300 dollars på en designer, de ikke måske har hørt om, på et produkt, de har aldrig rørt?" sagde MS Mazur. "Hvis du kan fortælle dem, at historien og give dem den følelsesmæssige vedhæftede fil, vi tror, det kommer til at arbejde." Sidste år, MS Mazur sagde, selskabets indtægter var op til 300% fra det foregående år, og stedet har været at dreje en fortjeneste for de seneste ni måneder.

En anden faktor i beslutningen om at købe er tilliden til fair priser. Bestemt denne nye bevidste forbruger ønsker ikke at spare penge ved at udnytte tredje verdens arbejdskraft, men hun også gør ikke ønsker at blive flået. Det er et område, hvor belgiske designer Bruno Pieters venture, kaldet ærlig af, som blev grundlagt i begyndelsen af sidste år, kan være uovertruffen.

Mr. Pieters virksomheden leverer møjsommeligt detaljerede oplysninger for hver vare det sælger: kilde af hvert materiale, trimning og tråd; adresse og ejer af sit produktionsanlæg; dens kostprisopdeling og markup, samt sit carbon footprint. "Jeg havde aldrig troet om gennemsigtighed eller ting som bæredygtighed. Du bare antage det vil være fint,"sagde Mr. Pieters, der bruges til at designe for hans egen luksus mærke, samt Hugo Boss, før du tager et sabbatår i 2009.

Everlane, udgiver også kostprisopdelingen for hvert stykke på sin blog. Den San Francisco-baserede selskab sagde, det er i stand til at tilbyde høj kvalitet grundlæggende som Supima bomuld T-shirts og silke button-down bluser til lavere priser end de af luksus konkurrenter ved at sælge kun online, som holder overhead til et minimum. Everlane produkter sælges på en markering omkring 220% versus industrien normen på 500-800% gange prisen omkostninger til fremstilling.

I modsætning til Mr. Pieters, men videregive Everlane's Mr. Preysman ikke navne og adresser på fabrikker, forklarer, at han ikke ønsker konkurrenter bevæger sig i på hans tørv. Virksomheden bruger dog fra tredjepart revisorer til at sikre dets levende-løn- og sikkerhedsstandarderne.

Eksperter inden for etiske sourcing og handel stadig opmuntre skepsis, uanset hvor varmt og fuzzy en hjemmeside gør man føler. "Der er en masse af forbrugernes bekymring, og der er en tendens til, at mindre virksomheder vil udnytte det," sagde Mr. Nova arbejdstager rettigheder Consortium. "Det kan være en meget positiv motivation, men bekymringen er, at der er mennesker, kynisme, eller mangel på forståelse, ikke gør kontrollerbare krav."

Ex-private equity investor Michael Preysman oprettet online-only etiketten i 2011, med henblikat gøre smukke essentials for mænd og kvinder, der er etisk produceret og overkommelige. Udseendet er henkastet elegant, ligesom en lillesøster etiketten for rækken.

Tidligere kunst konsulent Claire Mazur og ex-magazine editor Erica Cerulo grundlagt denne multi-brand hjemmeside i slutningen af 2010. Duoen arbejder med indie-designere limited-edition merch (støbt af "Piger" ville elske det) og offentliggør funktioner Introduktion designere til deres klientel.

Belgiske designer Bruno Pieters online-only etiket, ærlige af, blev grundlagt i begyndelsen af 2012, er ærlige og derefter nogle. Der er en detaljeret regnskab for hver komponent i sin forsyningskæde. Mr. Pieters også inviterer andre unge europæiske designere til at gøre små samlinger med den samme grad af gennemsigtighed. Det overordnede æstetiske er sofistikeret: avantgarde for det etiske sæt.
Digitalt strateg Soraya Darabi og advokat Maxine Bédat ønsker at gøre bevidst forbrug ubesværet, i sidste ende globalt plan, gennem deres e-handel butik, Zady (indstillet til at lancere August 27). Den herskende stil kan beskrives som "voksen hipster," à la Steven Alan, en af de 40, nogle etiketter, at webstedet vil lager.

1 Kommentar:

  1. Yderst nyttig info især den sidste del jeg pleje for sådanne info en masse. Jeg var på udkig efter denne visse oplysninger i lang tid. Tak og held og lykke.

    AntwortenLöschen